Dodaj komentarz

Raport operacyjny z Ganf Magna

RAPORT OPERACYJNY

Autor: Quint Cromwell
Temat: Działalność komisarza Alarica Jossa
Lokalizacja: Ganf Magna

Zgodnie z zaleceniami, razem z psionikiem Tybaltem Deritisem infiltrowaliśmy Osiemnasty Malfijski Regiment Gwardii Imperialnej w celu zweryfikowania pogłosek o wykraczającym poza normę zachowaniu komisarza przypisanego do regimentu.
Jako przyboczny psionika, byłem w stanie gromadzić informacje wśród żołnierzy Jego Boskiego Majestatu, podczas gdy Tybalt Deritis korzystając ze statusu oficera czynił to samo wśród kadry dowódczej. Należy zaznaczyć, że sytuacja została w znaczącym stopniu skomplikowana wskutek wzmożonej aktywności xenos na planecie, zielonoskórzy atakowali ruiny badane przez adeptów Administratum i wymagane od nas było włączenie się aktywnie w działania militarne, co, da dobra przyjętych tożsamości i na chwałę Imperium, uczyniliśmy.
Jakkolwiek nie było mi dane wysłuchać zachwalanych przemówień komisarza, zdobyłem cenną wiedzę na temat jego reputacji oraz poczynań od żołnierzy z którymi służyłem przy ochronie ruin. Każdy z pytanych wspominał o stosunkowo lekkiej ręce Alarica Jossa, wyraźnej w braku egzekucji od kiedy został przydzielony do Osiemnastego Malfijskiego. Niespodziewanie, nie wpłynęło to negatywnie na osiągnięcia oddziałów, ponieważ, jak świadczy dokumentacja Munitorium, straty w ludziach spadły o dziesięć do dwunastu procent. Jest to prawdopodobnie efekt szkolenia samego komisarza, który, jak dowiedziała się Siostra Wojny Devi Mercutio, studiował pod okiem komisarza Ciaphasa Caina, znanego z podobnych metod wzmacniania morale.
Chcąc na własnej skórze doświadczyć metod komisarza, świadomie i rozmyślnie nadużyłem amasecu, co poskutkowało tym, ze obudziłem się w celi, z komisarzem czekającym na moje oprzytomnienie. Zamiast egzekucji, która, jak się wierzy, jest typową karą u większości komisarzy, dostałem jedynie ostrzeżenie oraz karę dyscyplinarną, którą z pełną pokorą wykonałem.
Jedynym potencjalnym występkiem przeciwko powszechnie przyjętej metodzie (jak poinformował mnie w czasie lotu na Ganf Magna Tybalt Deritis) komisarskiej, jaki można przypisać komisarzowi Joss były zajęcia, jakie prowadził dla żołnierzy poniżej kadry oficerskiej. Wykłady te obejmowały podstawy taktyki oraz specyfiki pola bitwy, temat zwyczajowo przeznaczony dla oficerów oraz członków oddziałów wyspecjalizowanych.
Ponieważ słowa Kredo mówią, ze życie jest walutą Imperatora, a postępowania komisarza przyczyniają się do ograniczania strat, pozwolę sobie wyrazić opinię, że jego działalność nie nosi znamion herezji oraz służy najlepszym interesom domeny Jego Boskiego Majestatu.

Podpisano

Quint Cromwell, akolita Ordo Hereticus, wierny sługa Złotego Tronu

Skomentuj

